βαρκαλάς




Βαρκαλάς

Πολύ διαδεδομένος τύπος σκάφους στο Αιγαίο,με άβακα (καθρέπτη) στην πρύμνη.Υπήρχαν αρκετές παραλλαγές, με κοίλο ή κυρτο το ποδόσταμα της πλώρης,αργότερα ναυπηγήθηκαν βαρκαλάδες με το ποδόσταμα της πλώρης όμοιο με αυτό του καραβόσκαρου.Η χωρητικότητά του έφτανε και τους 250 τόνους

Το αντίγραφο αυτό έχει μήκος 60 εκατοστά και η ιστιοφορία του είαναι σαμπατιέρα ,με φιλίσι, στραλιέρες και δύο φλόκους.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

2 Σχόλια

  1. Ο/Η Ιωάννης Γεωργ. Πλατάς λέει:

    Πόσο όλοι αυτοί οι τύποι πλοίων του Αιγαίου αποτελούν γνήσιο υποσύνολο της πολεμικής Τριήρους της Κλασικής Ελλάδας (Αθήνας) ας πούμε της εποχής Περικλή;
    Γιατί άραγε τα στα πύλινα αγγεία εικονιζώμενα προΐστορικά πλοία η πρύμνη και η πλώρη τους είναι παράλογα (εκ πρώτης όψης) μεγάλου ύψους; Διότι τα 6 μποφώρ όπως σήμερα σίγουρα έτσι και τότε ήταν μια καθημερινότητα στο Αιγαίο. Και μάλιστα με σπηλιάδες λόγω της πολυνησίας με βουνα.

    • Ο/Η localhost λέει:

      Δεν είναι απαραίτητα υποσύνολο της τριήρους. Ο κάθε τύπος σκάφους, σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες κάποιας συγκεκριμένης περιοχής, σε ότι αφορά τις μεταφορές,την αλιεία κλπ, και έχει επιρροές από τις τοπικές παραδόσεις και έθιμα. Οσο για το υπερυψωμένο ποδόσταμα στα πρωτοκυκλαδικά, μινωϊκής, μυκηναϊκής εποχής κλπ, σύμφωνα με κάποιες μελέτες, βοηθούσε ακόμη περισσότερο στην ευστάθειά τους. Στο πλοίο μυκηναϊκής εποχής, που έκανα στην πράξη τις συγκεκριμένες δοκιμές, η ανταπόκρισή του στο «πλεύρισμα» ήταν εντυπωσιακή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *