Καραβόσκαρο (με στευρώσεις)

Καραβόσκαρο με σταυρώσεις 100 εκατοστά)

Το καραβόσκαρο ήταν το πλοίο που επικράτησε το 19ο αιώνα και λόγω της ελλειψοειδούς μορφής της πρύμνης του σχεδιαζόταν μόνο με τη μέθοδο της σάλας.Το μήκος του έφτανε τα 40-50 μέτρα και η χωρητικότητά του τους 400- 500 τόνους θεωρείται δε απόγονος του βυζαντινού «δρόμωνα».

Καραβόσκαρο με σταυρώσεις (60 εκατοστά)

Αρχικά ήταν αλιευτικό αλλά γρήγορα επεκτάθηκε η χρήση του παντού και το συναντάμε είτε ως μεταφορικό,είτε ως πολεμικό,ενω αργότερα το συναντάμε ακόμη και ως ακτοπλοϊκό και πλοίο αναψυχής.Ο σχεδιασμός του έχει δυτικές επιρροές,ενώ το 19ο αιώνα τα μεγαλύτερα πλοία που αρμένιζαν στο Αιγαίο ήταν καραβόσκαρα.

Πολλές φορές συναντάμε καραβόσκαρα στα οποία αποτυπώνονται δύο διαφορετικοί τύποι πλοίων,που αποκαλούνται «μπάσταρδα». Αλλες φορές έχουν την πλώρη καραβόσκαρου και την πρύμνη «λίμπερτυ» ή την πλώρη τρεχαντηριού και τη πρύμνη καραβόσκαρου.

Υπήρχαν καραβόσκαρα που είχαν σχεδιαστεί για να μεταφέρουν κάρα και αργότερα αυτοκίνητα,που η χρήση τους επέβαλε να είναι τα παραπέτα τους «αμπάσα»,πιο χαμηλά.Με τον τρόπο αυτό ήταν ευκολό-τερη η φορτοεκφόρτωση των κάρων και ονομάζονταν

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *