Τρεχαντήρι

Τρεχαντήρι με ιστιοφορία «μπρατσέρας»

Ο πιο διαδεδομένος τύπος σκάφους στο Αιγαίο,που σήμερα χρησιμοποιείται κυρίως σαν αλιευτικό. Χαρακτηριστικό του γνώρισμα είναι η κυρτότητα του ποδοστάματος της πλώρης,που πολλές φορές πλησιάζει το τεταρτημόριο του κύκλου.Η ονομασία του, ίσως να προέρχεται από τη λέξη «τροχαντή-ρα»,που αναφέρεται σε βυζαντινά κείμενα του 10ου αιώνα μ.Χ.και σημαίνει ποδόσταμα της πρύμνης.

Τρεχαντήρι (με ιστιοφορία σακολέβας)

Σήμερα τα περισσότερα τρεχαντήρια έχουν μηκος 8-15 μέρτρα και η χωρητικότητά τους φτάνει τους 40-50 τόνους.Σαν ιστιοφόρα τα τρεχαντήρια έφταναν ακόμη και τους 250 τόνους χωρητικότητα.Σαν αλι-ευτικό είχε συνήθως ένα κατάρτι που πάνω του έφερε ένα τριγωνικό πανί τύπου λατίνι ή σακολέβα, ενώ αργότερα έφερε δύο κατάρτια με δύο μπούμες και ονομαζόταν λοβερο.Η εξέλιξη της σπογγαλιείας, επέβαλε μιά ακόμη παραλλαγή το «μηχανοκάϊκο»,εξ αιτίας της μηχανικής τροφοδοσίας με αέρα στο δύτη.

.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *