Τρεχαντήρι





Το τρεχαντήρι διακρίνεται από το καμπυλωτό ποδόσταμα της πλώρης,ενώ η σχέση πλάτους προς μήκος είναι 1 προς 3. Θεωρείται το πιο ασφαλές σκάφος,ταξιδεύοντας χωρίς δυσκολία με οποιοδήποτε καιρό. Οπως έχει καταγραφεί,όταν τα πρώτα ατμόπλοια έπρεπε να παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια,για πολλές ημέρες, λογω θαλασσοταραχής τα δρομολόγιά τους γίνονταν από τα τρεχαντήρια.Είναι ο πιο διαδεδομένος τύπος σκάφους στο Αιγαίο,που συνεχίζει να ναυπηγείται ακόμη και σήμερα στα λιγοστά παραδοσιακά ναυπηγεία που έχουν απομείνει.

Τρεχαντήρι

Η χωρητικότητα του τρεχαντηριού σαν ιστιοφόρο έφτανε τους 250 τόνους,ενώ τα σύγχρονα έχουν μήκος 8-15 μέτρα και χωρητικότητα τους φτάνει τους 40-50 τόνους.

Εμπορικό τρεχαντήρι, μήκους 100 εκατοστώ

Οι παλαιότερες μαρτυρίες σύμφωνα με τον Γ.Δ.Κριεζή, χρονολογούνται το 1658 Οπως αναφέρεται οι Δέντες, Κριεζής, Γκί κας, Γκιώνης και άλλοι,μετά από την περίοδο αιχμαλωσίας τους από τους πειρατές,επέστρεψαν στην Υδρα και έφτιαξαν τα πρώτα τρεχαντήρια.Το 19ο αιώνα τα περισσότερα τρεχαντήρια είχαν ναυπηγηθεί στην Υδρα και τις Σπέτσες. Ο Ιω. Θεοφανίδης στο βιβλίο του «Το Ελληνικόν ναυτικόν 1824-1826» στη σελίδα 231 αναφέρει ότι το τρεχαντήρι είναι απόγονος του τραμπάκουλου (τραμπάκολο) το οποίο ήταν μικρό ιστιοφόρο της Αδριατικής.Βέβαια το βιβλίο αυτό δεν καταπιάνεται με το θέμα της καταγωγής του.Παρόμοια σκάφη με το τρεχαντήρι έχουν βρεθεί σε αρκετά σημεία της Ανατολικής Μεσογείου,Βόρεια της Αφρικής και στα παράλια της Τουρκίας.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *